Városlista
2024. április 17, szerda - Rudolf

Hírek

2011. Szeptember 08. 07:45, csütörtök | Sport
Forrás: Nemzeti Sport Online

Óvatosabb a Pirelli a Red Bull-vita miatt

Óvatosabb a Pirelli a Red Bull-vita miatt

Megtartotta ígéretét az F1-es csapatoknak gumikat szállító Pirelli, és a hét végi Olasz Nagydíjra már az első kerekek esetében a korábbiaknál kisebb dőlésszöget javasol a csapatoknak.

A lépésre azért volt szükség, mert a Red Bull-istálló a Belga Nagydíjon figyelmen kívül hagyta a Pirelli javaslatát, és veszélybe sodorta pilótáit. A monzai futamra ugyanakkor még mindig csak javaslatot tesz az olasz gyártó, a határérték átlépése nem jár szankcióval.

A Belga Nagydíj előtti órákban a Red Bull-istálló pilótái biztonságára hivatkozva különleges engedélyt kért az időmérőn használt első kerekek lecserélésére, de miután kiderült, hogy nem a Pirelli hibájából koptak el túlságosan az abroncsai, hanem mert túl nagy dőlésszögben állította be a csapat az első kerekeket, ezt a kérvényt visszautasította az FIA.

Sőt a Pirelli felháborodott azon, hogy a világbajnok istálló a saját hibája ellenére a gumiszállítót próbálta felelősségre vonni. Pedig az istálló a Pirelli által a csapatoknak ajánlott maximális 4 százalékos dőlésszög helyett 4.3 fokosra állította az első kerekeit. Ezzel annyit nyer a csapat, hogy az egyenesekben kisebb felület érintkezik az aszfalttal, így gyorsabb az autó, a kanyarokban pedig a külső íven lévő kerékre nehezedő nyomás miatt a gumi teljes felülete az aszfaltra tapad, javítva az autó stabilitását. Csakhogy ennek ára is van, túl nagy terhelést kap ugyanis a kerék belső széle, ami miatt az abroncs ezen a ponton hólyagosodik, és megnő a defekt esélye.

A Pirelli a Belga GP után megígérte, hogy csökkenti a javasolt dőlésszöget, és Monzára ezt meg is tette, 3.75 fokban határozta meg a limitet. Ezzel a teljesítmény helyett a biztonságot helyezi előtérbe, s csökkenti azoknak a csapatoknak a mozgásterét, amelyek a nagy dőlésszöggel játszva a tökélyre fejlesztették autójuk teljesítményét – elsősorban a Red Bullét.

„Visszafogtuk a kerekek javasolt dőlésszögét, hogy ne fordulhasson elő ugyanaz az eset, mint Spában – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. – Persze ezúttal napos időt ígérnek, több lehetőség lesz a száraz pályán edzeni, és miután megvizsgáljuk a gumikat, változhat a javaslatunk.”

Hembery hozzátette: bár szó volt róla, hogy a maximális limit kötelező érvényű lesz a csapatok számára, az Olasz Nagydíjon javaslat marad, azaz nem jár szankcióval, ha valaki a Red Bull módjára túllépi az olaszok által megszabott határt.

Címkék: Formula-1

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 16. 21:49, kedd | Sport

Csak századmásodpercekre az első helytől

Gender Tamás Junior 2024. 04. 10-13. között Franciaországban, Champions of the Future (RGMMC) bajnokság keretein belül, Val d\'Argenton-ban a Circuit de karting du Val d\'Argenton-on versenyzett.

2024. Április 16. 10:14, kedd | Sport

Bronzérem az Euro Trophy-n

Beszélgetés a nem kicsit boldog Szabó Bende gokartversenyzővel az Euro Trophy után.

2024. Április 13. 06:00, szombat | Sport

Sós Csaba: Milák egyedi utat jár, de jóval előrébb tart, mint amire számítani lehetett

A szövetségi kapitány szerint Milák Kristóf egyedi utat jár be, és az úszók pénteken zárult országos bajnokságán jobban teljesített, mint amire ő számított.

2024. Április 13. 06:00, szombat | Sport

Cseh vezetés a prológ után, László Martinék másodikok