Hírek
2025. Július 14. 16:18, hétfő |
PR
Forrás: (x)
Gyártók harca: Ki nyeri az európai elektromos autóforradalmat?
Az európai autópiac gyökeres átalakulása nem csupán a technológiáról szól, hanem a gyártók közötti egyre kiélezettebb versenyről is.
Miközben a Volkswagen és a Renault Group magabiztosan erősít, más szereplők, köztük a Stellantis és az ázsiai óriások, kihívásokkal küzdenek. A kínai márkák pedig halkan, de biztosan közelednek, új korszakot ígérve a kontinens autóiparának – olvasható a Next Auto lízingszakértő cég elemzésében.
Volkswagen: az elektromos átállás élharcosa
Az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) legfrissebb adatai szerint a Volkswagen Csoport továbbra is az európai piac legnagyobb szereplője. A cégcsoport 2025 első öt hónapjában közel 1,25 millió járművet értékesített, amely a teljes piac 27,4%-át teszi ki – olvasható az autólízingcég cikkében. Ez 1,5 százalékpontos növekedést jelent az előző évhez képest, ami figyelemre méltó eredmény egy élesedő versenykörnyezetben.
A növekedés motorja egyértelműen az elektromos ID-sorozat és az Audi e-tron modellek voltak. A Volkswagen nemcsak Európában, hanem globálisan is arra törekszik, hogy 2030-ra a járműveinek fele elektromos legyen. Ennek része az ID.4 és ID.3 sikere, melyek egyaránt népszerűek a városi vásárlók és a családosok körében.
Renault Group: visszatérés a reflektorfénybe
A Renault Csoport (beleértve a Dacia és Alpine márkákat) szintén erős évet zár. Több mint 517 ezer járművet adott el január és május között, ezzel 11,3%-os piaci részesedést ért el, ami 0,8 százalékpontos növekedés 2024-hez képest.
A siker kulcsa két modell: a Renault Megane E-Tech Electric, amely a kompakt elektromos szegmens egyik legígéretesebb szereplője, valamint a Dacia Spring, amely az egyik legolcsóbb elektromos autóként óriási vásárlói réteget szólított meg. A Dacia a bizonyíték arra, hogy az elektromobilitás nem feltétlenül luxus – a megfizethetőség és az egyszerűség kombinációja is komoly piaci előnyt jelenthet.
Stellantis: a konszern küzdelmei
A Stellantis, amely 14 márkát fog össze – köztük a Peugeot, Citroën, Opel, Fiat és Alfa Romeo –, 751 ezer eladott autóval 16,5%-os részesedést szerzett. Bár ez impozáns szám, valójában 1,7 százalékpontos visszaesést jelent az előző évhez képest.
A csoport zászlóshajó márkái (Peugeot, Opel, Citroën) visszaesést könyvelhettek el, és csak az Alfa Romeo produkált jelentősebb növekedést (+33,5%). A szakértők szerint a Stellantis egyik fő kihívása, hogy elektromos kínálata még mindig kevésbé versenyképes a riválisokéhoz képest. Az új modellek, mint az Opel Astra Electric és a Peugeot e-3008, azonban reményt adhatnak a megújulásra – olvasható a Next Auto honlapján.
Ázsiai gyártók: kihívások és lehetőségek
A Toyota és a Hyundai-Kia is kisebb mértékű visszaesést tapasztalt az európai piacon. Bár a Toyota hosszú ideje vezető szerepet tölt be a hibrid technológiában, elektromos kínálata késlekedve érkezett. Az új bZ4X és a Lexus RZ azonban a jelek szerint megkezdte a márka elektromos korszakát.
A Hyundai és a Kia is bővítette elektromos palettáját az Ioniq és EV-sorozatokkal, de piaci részesedésük a növekvő európai és kínai konkurencia miatt kissé csökkent.
Kínai előretörés: a csendes fenyegetés
Talán a legizgalmasabb trend a kínai gyártók, különösen az SAIC Motor és az MG előretörése. Az MG márka 49,1%-os növekedést produkált az európai eladásokban, köszönhetően az olyan modelleknek, mint az MG4 Electric és az MG ZS EV.
A kínai gyártók stratégiai előnye az agresszív árképzés és a fejlett technológia kombinációja. Az európai gyártók számára egyre nagyobb kihívást jelent az MG és a BYD térnyerése, különösen a kisebb elektromos SUV-k és városi autók kategóriájában.
Ki lesz a végső nyertes?
Az európai elektromos forradalom jelenleg hárompólusú küzdelemnek tűnik: a hagyományos európai gyártók, az ázsiai versenytársak és az új kínai szereplők között. A következő években a piaci részesedésért folytatott harc minden bizonnyal tovább éleződik, különösen ahogy a töltőinfrastruktúra és az akkumulátortechnológia fejlődik.
Az viszont már most világos: aki most lemarad, annak később nehéz lesz behoznia a hátrányt. A Volkswagen és a Renault Group jó ütemben halad, de a Stellantisnak és az ázsiai riválisoknak is van még esélye fordítani. A kínai gyártók pedig egy új, eddig alábecsült versenyzőként kerültek a térképre – és talán ők lehetnek az elektromos korszak meglepetésgyőztesei.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 02. 19:24, kedd | PR
Új app jutalmazza a tudatos vezetést: itt a Drivello
Az új mobilalkalmazás teljesen új szintre emeli a tudatos vezetést. A Drivello a legmodernebb technológiát használja, hogy a sofőrök valós idejű visszajelzést kapjanak vezetési stílusukról
2025. November 25. 09:53, kedd | PR
Fenntarthatóság: enyhülő uniós elvárások, átrendeződő vállalati fókusz
K&H fenntarthatósági index: csak a társadalmi felelősségvállalás nőtt
2025. November 17. 15:39, hétfő | PR
Leslie Mandoki volt a 24. Hifi Show díszvendége
a zene, a kultúra és a béke nagykövete ismét Budapesten.
2025. November 11. 11:10, kedd | PR
Egyre több fiatal lép át a “pénzkapun”
A K&H lakossági ügyfél állományán belül évről évre aktívabbak a fiatalok.
